วันที่ 25 มิถุนายน 2568 ดร.สุปราณี สิทธิกานต์ คณบดีวิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนีนครพนม มหาวิทยาลัยนครพนม พร้อมด้วยคณะผู้บริหาร คณาจารย์ ให้การต้อนรับคณะติดตามหนุนเสริมการทำงานหลักสูตรประกาศนียบัตรผู้ช่วยพยาบาล โครงการทุนสนับสนุนนวัตกรรมสายอาชีพชั้นสูง ประจำปี 2568 ครั้งที่ 1 ซึ่งลงพื้นที่ระหว่างวันที่ 25 – 26 มิถุนายน 2568 โดยมี คุณจรรยาวัฒน์ ทับจันทร์ ประธานมูลนิธิเครือข่ายพยาบาลชุมชน และผศ.ดร.ศักดา ขำคม คณะดำเนินงานกองทุนเพื่อความเสมอภาคทางการศึกษา (กสศ.) เพื่อเป็นการติดตามส่งเสริม สนับสนุน และพัฒนานักศึกษาผู้ได้รับทุนให้มีความพร้อมในการศึกษาและประกอบอาชีพในอนาคต โดยมีการการศึกษารายละเอียดเอกสาร กสศ.01 (ใบสมัครรับทุน) และเอกสารผลสอบข้อเขียนเข้าเรียนของนักศึกษาทุกคน การพบปะพูดคุยกับผู้บริหารหรือผู้รับผิดชอบหลักสูตร เพื่อแลกเปลี่ยนเรียนรู้ปัญหาและแนวทางในการจัดการเรียนการสอน การพัฒนานักศึกษา รวมถึงแนวทางการดูแลนักศึกษาอย่างมีประสิทธิภาพ การสัมภาษณ์อาจารย์ที่ปรึกษา และพูดคุยกับนักศึกษาทุนรายบุคคล เพื่อรับฟังความคิดเห็นและข้อเสนอแนะ และพบปะนักศึกษาทุนรวมถึงได้มีการลงพื้นที่เยี่ยมบ้านนักศึกษา พร้อมทั้งสรุปผลการเยี่ยมหนุนเสริม เพื่อใช้ประกอบการวางแผนดูแลและสนับสนุนนักศึกษาในระยะต่อไป
กิจกรรมดังกล่าวเป็นส่วนหนึ่งของการติดตามอย่างใกล้ชิด เพื่อให้การสนับสนุนทุนเกิดประโยชน์สูงสุด และนักศึกษาสามารถประสบความสำเร็จทั้งในการเรียนและการทำงานในอนาคต
Boromarajonani College of Nursing Nakhon Phanom Welcomes the Monitoring and Support Team for the High Vocational Innovation Scholarship Program 2025
On June 25, 2025, Dr. Supranee Sittikan, Dean of Boromarajonani College of Nursing Nakhon Phanom, Nakhon Phanom University, together with the college administrators and faculty members, warmly welcomed the Monitoring and Support Team for the Certificate Program in Nursing Assistant under the High Vocational Innovation Scholarship Program 2025 (Round 1). The team conducted the on-site visit during June 25–26, 2025.
The visiting team was led by Mr. Janyawat Thabchan, President of the Community Nurses Network Foundation, and Assistant Professor Dr. Sakda Khamkhom, from the Equitable Education Fund (EEF). The visit aimed to monitor, support, and enhance the development of scholarship recipients, ensuring their readiness for academic success and future professional careers.
During the visit, the team reviewed key documents, including EEF Form 01 (Scholarship Application) and entrance examination results of all students. They also engaged in discussions with administrators and program coordinators to exchange insights on teaching management, student development, and effective student support strategies. Additionally, the team conducted interviews with academic advisors, held individual and group discussions with scholarship students to gather feedback and suggestions, and visited the students’ residences as part of the holistic follow-up process.
The visit concluded with a summary meeting to reflect on the findings and propose action plans for continuous improvement in student care and support.
This activity is part of the EEF’s ongoing close monitoring and mentoring initiative to ensure that the scholarship program achieves maximum impact—empowering students to succeed academically and professionally in the future.





































